Sabtu, Disember 29, 2018

Hatiku tersentuh

Assalamualaikum...sekarang ada di melaka rumah kakak ipar. Kakak ipar kita nak bersalin hari ni. Semoga semua baik-baik. Kita hantar mak mertua. Anak-anak tanya "nenek duduk dengan wada aleeya lama ke? Nanti kalau kita nak jalan nenek tak ikut ke?" Kita terangkan yang nenek nak jaga mokda berpantang. Sekarang if kemana-mana tak bawak nenek, dorg rasa rasa tak lengkap. Ok bukan itu yang menyebabkan hati tersentuh.

Semalam teman mr.Y beli brg. Sampai kedai brg yg dah ada kat rumah pun dia ambil. Aku cakap lah, ini dah ada. Dia balas, mak nak duduk sini. Bila jawab mak nak duduk sini, hati ku tersentuh..

"Ya allah, baiknya hati anak ini, bertanggung jawab nya dia pada orang tuuanya. Bahagia nya ibu yang memiliki anak begini."

Perkara ini yang kadang-kadang kita kita ai anak lupa. Tanggung jawab anak lelaki menjaga orang tuanya, tak kira lah dimana saja orangtuanya berada.



Tiada ulasan:

Catat Komen

Sila komen yang baik-baik