Khamis, Februari 14, 2019

Induce bersalin guna belon...

Al-kisah bulan lepas kita dapat anak buah baru..nama Aisy Yusof. Sedapkan namanya... Malam kita hantar massage tanya kakak ipar dah bersalin belum. Dia balas,

"Belum, sakit sangat induce guna belon ni."

Aku pulak blur, induce pakai belon...benda apa tu...setahu aku induce guna ubat masuk dekat pintu rahim je... tak pernah tahu pulak pasal belon ni. Tengah malam aku google, cari maklumat pasal belon ni.



Rupanya ramai jugak rakan blogger yang pernah induce guna belon ni....

Macam ni lah rupa belon tu...

Sebab aku tak ada pengalaman induce, maka aku tanya balik kak ipar, mana sakit induce ubat ke pakai benda tu..dia jwb pakai belon sakit lagi...kagum sekejab dengan mak-mak yang bersalin induce. Sebab dorg terpaksa memaksa sakit datang untuk bersalin. 



Tiada ulasan:

Catat Komen

Sila komen yang baik-baik