Sabtu, Februari 02, 2019

Terjebak dengan drama- drama hantu dari korea....

Assalamualaikum...2-3 minggu ni aku banyak habiskan masa dengan tonton online drama hantu korea. Ini semua gara-gara Mr.Y perkenalkan. Cerita pertama aku tengok adalah The Guest...

The Guest



Drama korea yang 16 episod ini aku katogorikan sederhana kepada tidak takut langsung tahap nya. Aku kurang suka dengan watak hero dia sebab dia macam tak jelas dengan apa yang dia nak cari sebenarnya. Watak polis perempuan pun agak menjengjelkan. Watak paderi pula terlalu beku bagi aku. Apa pun jalan cerita dia sebenarnya agak menarik. Watak yang menarik dalam cerita ini adalah kawan dia dukun lelaki tu. Penghabisan cerita ini kurang sesuai bagi aku. Ada ke patut dia terpaksa menjauhkan diri dari keluarga dan kenalan sebab tak pasti sama ada syaitan masih ada dalam diri dia atau tak. Kesian datuk yang dah tua, hari-hari tunggu cucu balik.


The Priest


Ini cerita agak menarik ditambah dengan peranan watak yang nampak jelas. Walaupun watak lelaki dan perempuan mengalami masalah hilang memory. Paderi muda sanggup lepaskan kerjaya sebagai doktor semata-mata nak selamatkan buah hati dia. Watak perempuan yang suka kepada kerja sukarelawan ni pun aku suka. mungkin jiwa aku ada sisa-sisa sukarelawan. Cuma yang tak tahan nya, berbelas episod aku tengok rupanya hanya dalam mimpi dia. Pengakhiran cerita dia memberi kita satu pengajaran yang penting..walau apa pun kepercayaan kita jangan sesekali kita letak korban nyawa sebagai penghapus syaitan. Tahap ketakutan masih sama sederhana kepada tak takut.


Tiada ulasan:

Catat Komen

Sila komen yang baik-baik