Jumaat, Jun 14, 2019

Duit Raya Anak

Isnin lepas bersamaan hari raya ke-5, kami memulakan langkah menuju ke Tabung Haji Kl Central. Semua anak-anak ikut kecuali kakak Humaira denngan alasan dia kena teman nenek dan sumayyah dekat rumah.

Setaip tahun kami akan masukkan duit raya anak-anak kedalam akaun tabung haji kecuali duit raya uzayr aqeeb dimasukkan ke dalam akaun ASB. Kenapa? Sebab kami belum berkesempatan nak buat akaun tabung haji untuk Uzayr. Konon niat nak buat akaun tabung haji untuk Uzayr sekali lah hari tu, sekali kami sampai..Ya Allah ramai pulak orang dekat sana.

Maka kami patah balik ke KL sentral dan daftar online transfer dekat atm maybank.  Tengah-tengah daftar Mr.Y keluar persoalan, diveden yang bakal dorg perolehi adalah lebih tinggi jika di masukkan kedalam satu akaun berbanding dimasukkan kedalam akaun masing-masing, tambahan sekarang dan pertengahan tahun. Mr.Y tanya aku apa pendapat aku...

Pada aku tak ada masalah jika wang anak-anak dimasukan kedalam satu akaun, tetapi setiap satu perlu ada rekod. Betul juga, sekarang dah pertengahan tahun, nanti diveden tak akan dapat full, maka tak salah kalau dimasukkan ke dalam satu akaun untuk memaksimakan diveden yang bakal diterima.

Maka terbantut lagilah niat kami untuk buka akaun tabung haji buat uzayr Aqeeb.


Teruja nak naik tren

Beratur nak naik tren

Uzayr nak abi






Tiada ulasan:

Catat Komen

Sila komen yang baik-baik