Selasa, Ogos 06, 2019

Keluarga dan kopi

Seperti biasa sabtu minggu lepas kami ambik stok kopi yang agak banyak iaitu 6 mesin sekali gus. sebenarnya 2 mesin telah berpunya manakala 4 lagi adalah sebagai stok untuk pelanggan yang tetiba nak. 

Anak-anak suka datang stokis Faliyana Mom Store. Mak dia pun suka. Macam -macam barang ibu anak ada sini. Kali ini kakak-kakak dapat cekak rambut.

Tak muat tangan Mr.Y bawak mesin. 2 kali naik ok. 

Ke-esok hari akad, kami ada kenduri. Ikut aku malas nak pergi sebab Uzayr selsema, tapi Mr.Y kata jom ikut sekali, lepas pergi kenduri pergi kedai spek. Mak nak buat spek maka aku join lah. Tapi sampai kenduri, ada saudara call bagitahu nak datang rumah. Maka rancangan nak buat spek tak jadi, kita balik dan layan tetamu. Betul setiap tetamu yang datang, ada rezeki bersama nya. Rumah yang di kunjungi tetamu, insyalah murah rezeki.

Saudara dari melaka datang, kami jamu dengan kopi dan teh arissto. Terus berminat nak ambik. Sebenarnya mereka memang peminat kopi. Selepas itu mereka boleh berborak pasal kopi. 
Maka susut dah stok mesin kopi kami.... Tak apa kami dah restok sabtu baru ni.

Tiada ulasan:

Catat Komen

Sila komen yang baik-baik