Jumaat, Disember 13, 2019

“Ya Allah, I know this is your plan just help me through it.”



Ini adalah entry blog spontan. Sebenarnya hari ini aku banyak edit gambar, bila dah edit rasa nak letak ayat-ayat yang menarik dan bermakna. Maka aku pun google lah mencari yang menarik dan menusuk ke jiwa. Bila dah jumpa...alamak tak kena pulak dengan gambar aku edit. Maka aku edit gambar lain yang sesuai dengan ayat itu. Ayat nya adalah,

When you don’t understand what’s happening in your life, Just close your eyes, and take a deep breath and say, “Ya Allah, I know this is your plan just help me through it.”

Kenapa aku tertarik dan dan rasa ayat tersebut menusuk kalbu, mungkin kerana ada doa sekali di dalamnya. Lantas terlintas dalam minda aku yang selalunya, manusia akan minta tolong dekat Allah untuk lepasi saat-saat sukar. Tapi sebenarnya kita perlu minta tolong Allah setiap hari untuk lalui kehidupan ini. Saat senang, manusia selalu lupa minta tolong Allah. Sedangkan pada saat senanglah kita mudah menjadi lupa akan nikmat, kita lupa tanggungjawab.

Semoga kita semua tak lupa untuk mengucap syukur dan minta pertolongan Allah untuk kita jalani kehidupan ini seperti yang di syariatkan.

Tiada ulasan:

Catat Komen

Sila komen yang baik-baik