Sabtu, September 05, 2020

Dinner @ HR Steak House

Assalamualaikum dan salam semua. Ini kedai makan telah lama ada. Jika waktu bujang dulu kedai ini salah satu pilihan utama aku dan kawan-kawan kalau nak makan western. Kenapa? Sebab harga murah dan kuantiti makanan banyak (tak kedekutlah). Sehari sebelumnya, aku keluar dengan adik aku, aku cakap dekat dia nak makan western tapi dia tak minta. Maka kami makan biasa-biasa sahaja. Aku langsung tak cakap dekat Mr.Y yang aku teringin sebab aku punya teringin dah hilang. Tetiba petang sebelum hari merdeka Mr.Y ajak keluar makan awal tapi tak cakap nak makan dekat mana. Maka kami anak beranak ini ikut je lah dia dari belakang. Sampai depan HR Steak House dia masuk. Aku macam wow!!! tak cakap pun dapat tahu apa bini mengidam. Hebat bapa nak tambah anak ini. Oleh kerana semenjak penularan covid-19 ini, kami jarang sangat makan kedai...seronok lah mereka dapat makan kedai kali ini.

Sampai awal, tapi tempat duduk dah penuh...kena tunggu sekejab.

Berikut menu yang kami pilih. Kebanyakkan makanan habis, tak ku sangka uwais, hana dan humaira habis satu hidangan. Berbaloi sangat makan kat sini walaupun masa menanti itu lama.

Pilihan Mr.Y
Ummu dengan kakak tetap pilih lamb chop. 


Nenek perut melayu, maka abi ambil nasi moroco dan nenek nak mencuba juga makan fish grill. Nenek punya fries kena pau dengan kakak humaira.  

Ini uwais dan hana punya menu. Mula-mula mereka makan guna piasu dan garfu, tapi orang melayu lagi nikmat makan guna tangan..sudahnya pakai tangan. Nampak tak uzayr lena tidur...




Tiada ulasan:

Catat Komen

Sila komen yang baik-baik