Isnin, Januari 04, 2021

List barang sekolah anak....Kembali ke sekolah...

Assalamualaikum dan salam semua. Beberapa hari lepas PM ada cakap yang sekolah tetap akan dibuka pada 20 Januari 2021. Aku dah buat senarai keperluan sekolah anak-anak sejak pertengahan bulan 12 lagi, sebab nak buat bajet berapa kena keluarkan untuk sesi persekolahan 2021.

Walaupun dah buat list tapi aku masih dalam keraguan samaada nak beli atau tidak sebab aku tak yakin sekolah akan tetap dibuka seperti biasa pada 20 Januari 2021. Bagaimana aku nak yakin sekolah dibuka seperti biasa sebab kes harian covid masih tinggi dan taburan kes juga merata. Apa yang terbayang dalam fikiran aku, anak-anak akan memulakan sesi persekolah secara online lagi.

Bila pembelajaran secara online, ia adalah cabaran bukan kepada ibubapa sahaja, malahan kepada guru. Bila pembelajaran secara online maka ada pihak yang saling menyalahkan satu sama lain. 

Kembali kepada tajuk..bilangan list barang sekolah anak tahun ini banyak kurang berbanding tahun lepas sebab banyak lagi barang tahun lepas yang masih elok. Pakaian seragam uwais dan hana memang aku tak cadang nak beli sebab dorang punya masih macam baru. Cuma masalah sekarang bagaimana aku nak hilangkan tompokan warna kuning dekat pakaian putih sekolah. Banyak juga produk yang kata mereka berkesan. Nanti kita cuba rendam klorok dulu lah. 

Walaupun banyak kurang senarai barang yang perlu beli tahun ini tapi nilai keseluruhan hampir RM1500 juga. Bila tengok nilai itu..banyak juga kan...

Anda dah buat list barang sekolah yang perlu beli ke?


Tiada ulasan:

Catat Komen

Sila komen yang baik-baik