Khamis, September 30, 2021

Review Perk Coffee.. - [FREE COFFEE TRIAL]


Assalamualaikum dan selamat pagi.. pernah dengar pasal perk coffee tak? Aku mula-mula dengar dari Mr.Y. Dia tak sabar sangat nak tunggu kopi ini sampai. 

 [FREE COFFEE TRIAL] 
📦Calling all coffee lovers!☕
From now for a limited time, you can try your first order of Perk Coffee for FREE when you trial our coffee subscription!
Just pay RM 5 for shipping, and pause or cancel future orders anytime after your first coffee delivery.
-Only for new subscribers
-Once only per subscriber
https://perkcoffee.co/my/get-started/?promo=115903


Kopi Perk ini ada beberapa pilihan. Kali ini Mr.Y pilih jenis drip. Oleh kerana kami tak pernah pakai guna kaedah drip ini maka video kat bawah menunjukkan cara yang salah untuk buat drip kopi.
Aku pelik kenapa kopi harga mahal, dekat RM4 sepaket tapi rasa lebih teruk dari kopi 3 in 1. 


Selepas pada kejadian aku pun buat kajian bagaimana nak dapat hasil terbaik apabila buat drip kopi ni.Buka youtube dan perk website. Akhirnya dapat tahu teknik yang betul. Tapi kesabaran yang tinggi kalau nak betul-betul sedap.

Cara dia tuang air panas dari coway secara perlahan dan tidak melebihi paras sebuk kopi dalam beg tersebut. Apabila air telah kering tambah lagi. Biarkan hasilnya menitik setitik setitik.. aku dapat untuk 190ml dalam 30 minit. Kemudian tambah susu yang telah dipanaskan bersama pemanis yang korang suka. Aku kadang pakai gula untuk orang diabetis, kadang susu pekat dan kadang-kadang stevia asmak.
Dia punya rasa memang antara yang terbaik lah pada aku. Ada banyak jenis kopi dari dark roast, medium -dark roast dan  medium roast. Aku dah cuba 2 iaitu urbanite dan 
Nicaragua La Esperanza
.


Atas adalah video aku rekod semasa tunggu dia menitik. Sabarkan saya.....


Itu sahaja perkongsian kali ini. Kepada peminat kopi jangan lupa mencuba....

1 ulasan:

  1. Ada juga lalu lalang pasal promosi trial nie.. tak tercuba je.. hehehe

    BalasPadam

Sila komen yang baik-baik