Rabu, Oktober 13, 2021

Nak tahu Bitcoin nak beli dimana?

Tapi kita kenal tak apa itu wang kripto Bitcoin?

Bitcoin merupakan wang elektronik yang dicipta pada tahun 2009 oleh Satoshi Nakamoto😁 macam belajar sejarah.

Selain Bitcoin, sekarang ada banyak wang kripto tau..Ada ETH,litecoin,bitcash.




Nak dapatkan satu kat mana?
Tahun lepas saja Bitcoin bawah Rm100k sahaja.Tapi hari ni dia nilai dia naik sehingga Rm238k..Beratus percent gais.😂

Dapatkan free MYR 25.00 setiap pendaftaran dan pelaburan Rm250 ke akaun LUNO.

Tekan link ini
https://www.luno.com/invite/TMMDVY

Tips kenapa platform
LUNO dipilih sebab patuh syariah: https://naimyart.blogspot.com/2021/02/adakah-luno-patuh-syariah.html?m=1

LUNO dipilih sebab berlesen bawah Suruhanjaya Sekuriti Malaysia:
https://www.sc.com.my/regulation/guidelines/recognizedmarkets/list-of-registered-digital-asset-exchanges

Surirumah trade & Invest
https://t.me/surirumahtrading

Selasa, Oktober 12, 2021

Tetiba rasa nak beli sesuatu yang tak dirancang..

 




Assalamualaikum dan selamat pagi...

Kalau tetiba rasa nak beli barang yang tak dirancang...Apa yang anda buat?

1.Guna wang simpanan untuk beli
2. kumpul duit dulu utk barang tersebut
3. minta orang belikan
4. beli je sebab memang ada standby duit untuk beli barang tak dijangka.

Cara no.1, kita tak nak pakai sebab simpanan seGlalu kecemasan dan sesuatu yang memang dah ada tujuan.

Cara no.2 ayah kita ajar dari zaman sekolah lagi...katanya kalau bukan kecemasan, kita kena sabar kumpul duit dah cukup baru beli.

Cara no.3, nak minta laki beli tapi kita ingat pesan ayah kita, jangan suka meminta pada suami. Lelaki tak suka perempuan meminta, dia akan lebih ikhlas beri kalau dia sendiri rasa nak hadiahkan.

Cara no.4, memang standby duit untuk barang tak jangka...kita standby duit dlm LUNO. Luno pun tengah naik...maka kita kuarkan profit sebanyak nilai  yang nak guna beli barang kita nak. Boleh kan macam tu. Nak join Luno boleh pakai link kita 👇

https://www.luno.com/invite/TMMDVY

Anda pula guna cara bagaimana?

#yamanaimy
#surirumahtrading