Memaparkan catatan dengan label habbatussauda. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label habbatussauda. Papar semua catatan

Ahad, Mac 15, 2020

Waleet Asmak Oil

Post kali ini bukan untuk jual barang tapi sekadar berkongsi pengalaman aku menggunakan minyak ini. Aku dah hampir 2tahun menjadi pengguna minyak ini. Diperkenalkan oleh sepupu apibila bayi kecil asyik merengek akibat selsema. Sekali pakai...bayi kecil kurang merengek dan nampak selesa. Maka lepas itu aku mula jadi pengguna tetap. Bila nampak nak abis sahaja aku beli. Buka je shopee...ramai je yang jual. Aku pun bukan beli dari penjual yang sama, berubah-rubah setiap kali nak beli. 

Minyak ini bagus juga untuk anak yang ada simptom macam sempuk atau asma. Boleh baca cara penggunaan dan kegunaan minyak itu kat bawah.

Baca juga: 

Gejala selsema dan batuk kurang dengan minuman Arissto Earl campur lemon


🎀CARA PENGGUNAAN AO SARANG BURUNG WALIT🎀 Rawatan Asma dan Masalah Berkahak 🌿Cara Penggunaan AO Walit🌿 🎈Sapukan dari leher ke dada dan tengkuk serta belakang badan sebelah kiri. Untuk bayi boleh disapu pada tapak kaki dan betis, seperti minyak telon. 🌿 ASMA,SEMPUT, BATUK & BERKAHAK Cara sapuan adalah, sapu di tapak kaki,labu betis,bawah pelipat,dada depan belakang menyeluruh,leher dan tengkuk bawah dagu, sapu 4-5 kali sehari, sebelum tidur dan selepas mandi. Untuk bayi boleh lakukan tepukan 'percussion' dan rawatan stim untuk mendapatkan kesan yang cepat. 🌿 SELSEMA Cara penggunaannya adalah sapu di dada, leher dan belakang badan sebelah kiri. Boleh sapu sedikit pada bahagian batang hidung dan sedikit pada permukaan lubang hidung.
Baca juga: 

Dedar, selsema, batuk berkahak dan cirit di kala wabak influenza.

Kadar Sapuan 🌿Keadaan Kritikal Sapukan sekerap yang boleh terutamanya selepas mandi dan sebelum tidur sekurang-kurangnya 2 jam sekali insyaAllah dengan satu botol anda mampu merasai keberkesanannya. 🌿Keadaan Stabil ✅Buat permulaan,jika asma, batuk,berkahak, selesema yang stabil, sapu 4-5 kali sehari untuk mendapatkan keberkesanannya Waktu cadangan adalah sebelum tidur dan selepas mandi. 🎀InsyaAllah dengan sapuan yang kerap dan istiqomah pengguna akan melihat dan merasai keberkesanan AO. 🌹" Ya Allah berikanlah kesembuhan kepada pengguna AO kami, berkatilah segala usaha dan ikhtiar mereka, dan kepada Engkau jua kami bertawakal dan berserah, sesungguhnya Engkaulah Tuhan yang Maha Penyembuh "🌹

Rabu, Januari 15, 2020

Dedar, selsema, batuk berkahak dan cirit di kala wabak influenza.



Sabtu malam kami keluar beli barang dapur dan beberapa keperluan sekolah, sebagai bonus Mr.Y beli aiskrim sekali untuk makan esoknya. Waktu itu uzayr baru baik selsema dan batuk. Aku syak uwais berjangkit dari adik dia.  Hari ahad uwais terus demam, manakala petang pula nampak dia agak penat bernafas tetapi masih aktif bermain dan berlarian. Mr.Y memang standby untuk apa saja situasi. Malam ahad aku ajak Mr.Y ke kedai jamu untuk beli Kapsul habbatussauda. Aku memang amalkan habbatussauda sejak beberapa tahun lepas. Tujuan utama adalah nak stabilkan susu badan dan tambah stamina dan kekebalan tubuh.

Baca juga:

Cara bagaimana aku mengurangkan kesan akibat cuaca panas terik kepada anak-anak sekolah.


Sampai kedai, kami beli madu za'faran sekali. Madu Za'faran adalah campuran madu dan ekstrak bunga Za'faran.

Keluaran Al-hikmah 5 in 1

Yang ini tak pasti keluaran mana tapi Ini 3 in1

Ini memang habbatussauda sahaja, lepas makan memang rasa sangat kesan dia. Harga aku beli yang ni dalam RM12, keluaran Baraka

Ini keluaran minsyam...nak kurang rasa dan bau herbanya boleh ambik ini.
 Baca Juga:

Dah buat analisis kewangan keluarga ke?

Ini pula keluaran al-madina.
Dekat atas semua aku pernah beli tetapi yang kat bawah baru ahad lepas aku cuba beli.
Ini lagi murah dari kapsul tetapi bau bila buka memang dah agak kuat. Harga RM22 sebotol.

Apabila sampai rumah je, aku terus bagi budak-budak ini madu dititis dengan minyak habbatussauda. Anak-anak takut nak makan sebab ada bau, maka mak kena makan dulu lah. Dekat sini aku akui....lebih selesa makan yang dalam kapsul. Dalam setengah jam macam tu...aku tengok uwais dah ok...nafas tak ada nampak penat. Lega sangat kami suami isteri. Tapi isnin tetap kami tak bagi dia ke sekolah. Dekat bawah aku kongsikan khasiat minyak habbatussauda + zaitun dan madu za'faran.

Khasiat minyak habbatussauda + zaitun
·         meningkatkan sistem pertahanan badan
·         mencegah alahan
·         mencegah kanser
·         mengawal darah tinggi
·         mengelakkan radang sendi
·         mengurangkan risiko serangan jantung
·         menstabilkan paras gula dalam darah
·         menurunkan dan mengawal kolestrol dalam badan
·         membantu meningkatkan imun sistem badan
·         membantu menurunkan berat badan

Khasiat madu za’faran :
·         membantu menyembuhkan demam kuning bayi yang baru dilahirkan
·         mencerdaskan minda, penyakit radang paru-paru, sakit tekak dan tonsil
·         sebarang masalah kulit, menghindarkan batuk dan selsema
·         sakit kepala atau migrane dan asma"
·         muntah-muntah, penyakit buah pinggang
·         sukar tidur malam (insomnia)
·         demam
·         memudahkan penghadaman, menghilangkan bau mulut
·         membuang angin dan asid yang berkumpul dalam perut
·         menambahkan tenaga zahir dan batin
·         pertumbuhan akal dan fizikal bayi serta kanak-kanak
·         awet muda dengan kulit cerah dan bersih
·         bahan penenang bagi masalah kemurungan & runsing
·         mengurangkan kesakitan pada kanak-kanak ketika tumbuh gigi
·         melancarkan perjalanan haid yang tidak menentu
·         menguatkan ingatan dan menghilangkan keletihan
·         menyembuhkan sakit perut, pening, sakit gigi, sakit mata dan pelbagai penyakit lain

Semoga perkongsian ini bermanfaat untuk anda. Sebagai rawatan alternatif dan langkah meningkatkan sistem imun badan kita semua. Keluarga kami tetap pergi ke hospital, makan ubat yang dicadangkan oleh doktor dan penuhi semua suntikan vaksin yang disenaraikan wajib oleh Kementerian Kesihatan Malaysia.